tisdag 25 februari 2014

På målarkurs

I helgen som precis flutit förbi var jag på en målarkurs. Kursen hölls under både lördag och söndag vilket passade mig perfekt. Naturligtvis var den fullsatt och med stor förväntan plockade jag ihop mina målargrejer och åkte dit.

Väl där möttes jag av en samling människor med olika bakgrund och kunnande inom måleri. Jag lärde mig en massa saker och provade lite olika tekniker i att måla. Dagarna fullkomligt flög iväg och när jag åkte därifrån var jag helt dödstrött av allt målande alla lärdomar och intryck.

Resultatet blev två tavlor. Ingen av dem blev riktigt färdiga med grunden och målen i tavlorna fanns i alla fall på plats. Så nu har jag målningsprojekt att fortsätta jobba med när andan faller på. Det var inte sista gången jag gick på målarkurs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar