torsdag, juni 07, 2012

Eländes elände

Denna veckan har jag semester ledigt nu i mellan dagarna. Och dessa dagar hade jag tänkt använda till att ladda energi och helt enkelt ta det lugnt. Men första dagen börjar väl kanske inte riktigt som jag tänkt mig. Härom kvällen kände jag plötsligt en skåra i en bakre tand som jag inte tror mig haft tidigare. Och när man upptäcker något sådant är man ju där hela tiden och undersöker. Och det måste helt enkelt vara så att det gått en flisa ur tanden.

Exakt när det skulle hänt har jag ingen som helst aning om och jag har heller ingen värk överhuvudtaget. Men jag inser ju att om jag går för länge med detta som kommer det bara bli värre och dyrare att fixa. Så idag beställde jag tid till min tandläkare. Honom går jag hos två gånger per år och jag har knappt lagat nått hål i mina tänder men ändå så händer det sådana här saker. Baaah!

För ett antal år sen slog jag ut halva min ena framtand och även då bar det direkt iväg till tandläkaren. Visst, han fixar det galant men det var inte riktigt till tänderna jag ville mina semester pengar skulle gå till denna gången. Ja, pengar ja. Jag kollade hos skatteverket och det stod där att min återbäring skickats iväg för utbetalning. Spännande för man vet ju aldrig riktigt exakt hur mycket det blir. Men en sak tror jag säkert, och det är att jag får pengarna innan midsommar. Och det passar mig bra för då börjar min sommar semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar