lördag 17 april 2010

Min första tavla någonsin

Under sommaren 2009 så fick jag min första samling akryl färger av en underbar vän, hon tyckte jag skulle förverkliga mitt tänkande kring att börja måla. Så det är faktiskt tack vare henne jag över huvudtaget kom igång. Min första tanke var att börja testa lite med att måla skog, blommor, och lite annat utan att skugga eller blanda några som helst färger. Jag ville helt enkelt testa mig fram lite. Målningen är gjord på vanligt papper. Direkt så kände jag att det var oerhört kul. Tavlan gjorde jag i juni månad 2009.

Jag skissade lite grann innan jag började fylla motivet med färg.

















Det färdiga resultatet blev en skogsdunge men lite blommor på en äng. Inget märkvärdigt alls, men nu hade jag i alla fall provat lite grann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar