lördag 17 april 2010

Dubbel storlek

Jag har igår börjat med en ny tavla, denna gången dubbelt så stor som de andra jag målat. Känner en stor vilja och energi till att måla just nu. det får mina tankar att stanna av och endast koncentrera mig på notivet på tavlan. Den är en väldigt skön avkoppling för mig. vi får se när den blir klar, eftersom den är dubbelt så stor yta att måla på så funderar jag på att måla in lite annat i ursprungsbilden. Vi får se när det blir klar var det kommer bli, men kan väl redan nu avslöja att det återigen handlar om en havsbild.

Hmm behöver åka och investera i lite färg känner jag för vissa färger är på väg att ta slut. Var faktiskt iväg häromdagen och inhandlade en del saker men det jag inte fick tag i var titan vitt. Tydligen en färg som det går väldigt mycket av, så även för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar